۲ هزار و ۶۷۰ شهید در حملات رژیم متجاوز به غزه

پایگاه خبری علت نیوز :وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرد تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲ هزار و ۶۷۰ نفر و مجروحان به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش الجزیره، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به کشتار غیرنظامیان، تل آویو را دوباره بمباران کردیم.»

این در حالی است که «تاریک جاسارویچ» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داده است که زمان برای جلوگیری از فاجعه انسانی در منطقه محاصره شده رو به اتمام است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که دستور تخلیه غزه از سوی رژیم غاصب برای بیماران آسیب‌پذیر بیمارستان‌ها «حکم اعدام» است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: مقامات بهداشتی در غزه توصیه کرده‌اند که طبق دستور ارتش صهیونیستی، تخلیه بیماران آسیب‌پذیر بیمارستان در ۲۴ ساعت غیرممکن است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که ایالات متحده و قطر در حال کار بر روی توافقی برای آزادی کودکان و زنان بازداشت شده به دست  حماس هستند.

الجزیره همچنین گزارش داد نیرو‌های یونیفل سازمان ملل نیز اعلام کرده‌اند: «مقر ما در شهرک نقوره لبنان مورد اصابت موشک قرار گرفت و ما در حال بررسی منبع آن هستیم.»

کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: «وضعیت در غزه به سرعت در حال بدتر شدن است و ما خواستار باز شدن فوری گذرگاه‌ها برای ارائه کمک هستیم. برای جلوگیری از تلفات بیشتر افراد بی گناه، اقدامات فوری لازم است.»

پیش از این دیده‌بان حقوق بشری اروپا- مدیترانه خبر داد در هر ساعت از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل ۱۴ فلسطینی شهید می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اسامی ۷ نظامی دیگر خود را که در جریان عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، منتشر کرد تا شمار نظامیان صهیونیست که در جریان این عملیات کشته شدند، تا کنون به ۲۸۶ نفر برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.