بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت اجرا درشهرداری‌ها به استانداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، در اجرای مفاد ماده (25) آیین نامه مالی شهرداری‌ها و وظایف محوله به وزارت کشور، طی جلسات برگزار شده و بحث و بررسی کارشناسی با جمعی از مدیران کل وکارشناسان منتخب دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور‌ و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بخشنامه بودجه سال 1403 شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد.
در این بخشنامه علاوه بر موضوعات اساسی و قوانین مرتبط با امورات جاری و عمرانی شهرداری به سیاست‌ها و راهبردهای مد نظر دولت در تقویت حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توجه به احکام و تکالیف بالادستی مندرج در قانون هوای پاک، توسعه زیرساختهای الکترونیک و شهر هوشمند پرداخته شده است.
همچنین توجه به تکالیف شهرداری‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از حقوق معلولان، جهش تولید مسکن، پدافند غیر عامل و نیز مشارکت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری، محرومیت‌زدایی از بافت‌های ناکارآمد و محلات کم‌برخوردار نیز از دیگر نکات بارز این بخشنامه می‌باشد.
توجه به افزایش بهره‌وری در مدیریت شهری و همچنین برنامه‌ریزی برای مدیریت و پرداخت بدهی شهرداری‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی و توجه به مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی و ضوابط اجرایی پیش‌بینی و پرداخت مزایای جانبی کارکنان نیز از دیگر نکات حائز اهمیت این بخشنامه می‌باشد. شهرداری‌های سراسر کشور موظفند نسبت به تنظیم لوایح بودجه سال 1403 خود در چارچوب ضوابط بخشنامه ابلاغی و طی مراحل قانونی ابلاغ به شوراهای اسلامی و سایر مراجع ذی‌ربط اقدام نمایند.

بخشنامه بودجه سال 1403 شهرداری های  کشور در فایل زیر این خبر درج شده است

ContentFile 11825 638392721278223239

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.